Săptămâna aceasta, în podcastul Cronicari Digitali, la Amintiri Gustoase, stau la povești despre mâncare cu Chef Nico Lontras.
L-am întrebat pe Nico Lontras ce înseamnă fine dining: „Majoritatea se gândește că un restaurant de fine dining merge în zona asta de porții foarte mici. Da, este foarte adevărat, sunt porții mici, dar sunt restaurante unde mănânci mult mai multe feluri și te duci pentru experiența gastronomică, nu neapărat să ieși foarte sătul de acolo. E vorba de o întreagă poveste, fine dining-ul înseamnă povestea unui restaurant prin mai multe feluri de mâncare pentru a-ți arăta cât de mult pun ei accent, pe ce ingrediente pun accent, cum prezintă ei farfuriile și mâna bucătarului se vede, calitatea service-ului se vede și toate sunt puse într-o formă cu etichetă. Într-un restaurant de fine dining ai nevoie de o etichetă începând de la cum te îmbraci, până la cum vei fi servit, toate sunt o etichetă.”
„Pentru mine fine dining românesc e un restaurant care nu are pizza în meniu, un restaurant care se raportează doar la locul în care ești, la tradiția românească, doar că ele vor fi puse într-o lumină mult mai fină, mai elegantă, să vină cu povestea locului. Pentru mine, la Casa Timiș, unul din restaurantele pe care le avem este restaurantul Conacului care tinde spre zona asta de fine dining. Eu mă dimineața la muncă și încă aleargă căprioarele, am 150 de hectare de viță de vie, am lanuri întregi de lavandă… Pentru mine fine dining înseamnă toate aceste elemente în restaurantul ăsta, să le regăsești. Ingredientele mele principale sunt exact astea, adică cum ar fi pentru mine să nu am căprioară, să nu am chestii cu lavandă, să nu regăsești vița de vie în farfurie, de la lăstari până la vin, struguri din care poți face sosuri, poți face jeleuri. Toate astea, într-un fel sau altul mă reprezintă pe mine acolo la Casa Timiș. Restaurantul nu este despre Nico Lontras, este despre locul în care este Nico Lontras și tot ce se conturează acolo la Dealu Mare.”
Vineri, Amintiri Gustoase, devenită rubrică independentă de podcastul principal Cronicari Digitali, propune o călătorie în timp și spațiu, în căutarea gustului perfect.
Podcastul „Cronicari Digitali”, un produs Zaga Brand și al Asociației Human Made Art (HUMART), este susținut de companiile Raiffeisen Bank și Electrolux România. Partenerii proiectului sunt convinși că, prin educație, cultură și acces facil la tehnologie putem deveni cea mai bună versiune a noastră.