REGULAMENT PENTRU ORGANIZAREA CAMPIONATUL NAȚIONAL DE ZACUSCĂ

Art. 1 – Organizatorul CAMPIONATULUI NAȚIONAL DE ZACUSCĂ, este S.C. GASTROART SERVICII S.R.L  cu sediul social in  Strada Nucsoara, nr. 6, bl. 42, scara F, etaj 1, ap. 84, camera 2, Sector  6,  București inmatriculata la Registrul Comertului sub nr. J40/6173/11.06.2020, CUI: 42612544, Cont: RO54BTRLRONCRT0554783201, deschis la Banca Transilvania, Sucursala Mihai Bravu, reprezentata prin Dragomir Cosmin Laurentiu în calitate de administrator, denumită în continuare prestator , în colaborare cu Federația Națională a Degustătorilor Autorizați, care va acorda și patronajul științific al CAMPIONATULUI și susținerea contributivă a altor organizații sau organisme naționale, dar și cu susținerea sponsorilor, va face tot ceea ce este posibil pentru a evidenția calitatea produselor realizate de către fermieri, producători privați, companii și alte industrii din domeniu.

Art. 2 – SCOPUL, “CAMPIONATUL NAȚIONAL DE ZACUSCĂ” este acela de:

  • a evidenția cultura care ne-a condus pentru atâta timp la obtinerea preparatelor prezente în concurs.
  • diversitatea tipurilor de zacuscă existente în țară.
  • promovarea și încurajarea obtinerii acestor preparate cu termen de valabilitate mai mare
  • evidențierea preparatelor cu calități deosebite, premierea și promovarea acestora.
  • conștientizeze consumatorii cu privire la caracteristicile acestor preparate, a ceea ce trebuie să urmărească pe etichetele pe care le achiziționează, a alegerii preparatelor corect prelucrate și care folosesc ingrediente de calitate, o tehnologie cât mai puțin invazivă și care să aleagă informați din ofertele foarte complexe existente pe piață.
  • sprijinirea conducerilor localitatilor cu o puternică vocație în producerea acestor alimente, întrucât au un rol important în susținerea dezvoltării economiei locale.

Art. 3 – CERINȚE DE PARTICIPARE

Vor fi acceptate probe din toată țara cu respectarea următoarelor condiții:

producătorul să fie autorizat legal

să fie listate în cel puțin un magazin

să fie etichetate in conformitate cu cerintele legale

producătorul să completeze anexa 1 la prezentul regulament, prin care confirmă existența pe piață a unui număr de bucăți din lotul prezentat la concurs.

CAMPIONATUL de zacuscă prevede un număr de minim 3 mostre, din care minim 2 (două), vor fi desfăcute de către jurați pentru evaluare.

Art. 4 – CLASIFICAREA PROBELOR

CAMPIONATUL NAȚIONAL DE ZACUSCĂ are ca scop principal, verificarea și clasificarea probelor sosite în concurs. Se vor adopta măsuri riguroase pentru primirea probelor, clasificarea acestora, secretizarea, desfacerea și prezentarea către comisiile desemnate pentru jurizare.

Întrucât, CAMPIONATUL NAȚIONAL de ZACUSCĂ nu se află sub egida unor concursuri similare internaționale și nu este înscris sau afiliat unor foruri internaționale, organizatorul iși rezervă dreptul de a aduce modificări pe parcursul CAMPIONATULui, modificări care nu vor interfera cu deciziile comisiilor de jurați și nu vor produce suspiciuni asupra decernării premiilor și medaliilor.

Art. 5 – COMITETUL ORGANIZATOR,

va fi format din:

Membrii Federației Naționale a Degustătorilor Autorizați, care vor fi nominalizați de către conducerea acesteia până la data de 01.03.2024 atât pentru recepția și depozitarea probelor, cât și pentru comisiile de jurizare, dar și (alți) specialiști din domeniul HoReCa: chefs, somelieri, blogeri și jurnaliști culinari ș.a.m.d.

Membrii desemnați pentru recepția, depozitarea, clasificarea și secretizarea probelor, NU POT FI NOMINALIZAȚI ÎN COMISIILE DE JURIZARE.

Comitetul Organizator are sarcina esențială de a supraveghea implementarea inițiativei, respectarea regulamentului, coordonarea înregistrării probelor, secretizarea acestora, prezentarea probelor către comisiile de jurizare, retragerea și depozitarea probelor într-un spațiu special amenajat în vederea desecretizării la finalul CAMPIONATULui.

De asemenea, Comitetul Organizator se va ocupa de menținerea ordinii în sala de jurizare cât și în afara acesteia pentru a nu deranja cu nimic comisiile sau jurații.

Art. 6

COMITETUL TEHNIC ŞTIINŢIFIC

Comitetul Tehnic Științific este prezidat de către: (aici va fi vorba de cei care vor decide care sunt caracteristicile care vor fi jurizate și în baza cărora se vor acorda punctele)

1 Marian Timofti președinte Federația Națională a degustătorilor autorizați

Art. 7 – MODALITATE DE ÎNREGISTRARE

Companiile care intenționează să participe la “CAMPIONATUL NAȚIONAL de ZACUSCĂ”, pot participa în felul următor:

Plătind taxa de participare/ per mostră, urmând procedura de înregistrare prin completarea formularului (ANEXA 1) ON-LINE pe cosmindragomir.ro si indicatiilor ulterioare. Facturarea se face în baza unui contract.

Termenul de primire a mostrelor si a fiselor de prezentare ale produselor la adresa: Winemotion SRL, splaiul unirii nr. 993-999, cod poștal 030140, București (Maria – 0762056031) se încheie in data de 29 martie 2024, orele 17.00.

înscrierea la Concurs obligă Compania să plătească taxa și să trimită mostrele în termenele stabilite.

nu se efectuează rambursări în caz de netrimitere a mostrelor sau întârziere în livrarea acestora.

plățile aferente probelor înregistrate trebuie efectuate până la data livrării acestora, prevăzută de regulamentul în vigoare.

probele neplătite la momentul CAMPIONATULui NU vor fi degustate.

în cazul în care o firmă, are deja datorii către organismul organizator pentru neplata mostrelor de la edițiile anterioare, aceasta nu se va putea înscrie la noua ediție a competiției decât dacă și-a achitat, integral, datoria.

Pentru fiecare probă sunt necesare următoarele documente ( care pot fi introduse și în coletul cu care se efectuează expediția):

Certificat de calitate DOP, IG etc eliberat de structura de control din zona de producție, sau, pentru Autocertificare, un raport de producție a managerului companiei, cu semnătura în original a acestuia.

Firma participantă se obligă să permită accesul în incinta de producție, oricărei persoane, trimisă de Comitetul de Organizare, pentru prelevarea de probe în cazul în care există suspiciuni.

Vor fi trimise un număr de 3 borcane cu zacuscă / tip de zacuscă, cu specificația :

“Probe pentru concurs exonerate de la plata taxelor legale”.

Organizatorul oficial responsabil își rezervă dreptul de a efectua propriile analize de comparare și control, într-o perioadă de 12 luni după susținerea CAMPIONATULui, în cazul în care solocitarea de medalii depășește numărul de borcane din lotul decalarat la înscrierea probelor

Art. 8 – RESPONSABILITATE

Organizatorii își declină orice responsabilitate pentru orice întârziere în livrarea probelor față de data stabilită, pentru pierderea totală sau parțială a probelor în timpul transportului, precum și pentru starea de conservare a probelor în sine. Toate costurile legate de livrarea probelor sunt suportate integral de companiile participante.

Art. 9 – PRIMIREA PROBELOR

Organizatorul oficial autorizat, verifică ambalajul produselor primite și documentația oficială care le însoțește. Din momentul primirii, toate mostrele participante la CAMPIONATUL NAȚIONAL de ZACUSCĂ, vor fi conservate conform regulilor bunelor practici și tehnici.

Organizatorul își rezervă dreptul de a achiziționa din comerț mostre în vederea evaluării

Mostrele, înainte de a fi supuse examinării de către comisii, vor fi secretizate prin utilizarea a două coduri specifice:

Primul cod atribuit eșantionului de către personalul organismului oficial autorizat la momentul primirii acesteia.

Cel de al doilea cod, atribuit de comisia desemnată oficial, va fi decis înainte de prezentarea probei către comisiile de jurizare.

Art. 10 – EVALUARE

Evaluarea probelor va fi efectuată in prima jumătate a anului 2024 de către experti degustatori, somelieri și jurnaliști cu experiența dovedită în sectorul alimentar.

Fiecare comisie este formată din cinci jurați. În niciun caz, numărul juraților nu poate fi mai mic de cinci. Judecătorii sunt în mare parte membri ai FNDA, dar neapărat.

Comisiile de degustare vor evalua probele conform reglementărilor pe care le vor stabili de comun acord cu Organizatorul Principal și care vor fi comunicate cu o săptămână înainte de concurs, atât producătorilor cât și opiniei publice, jurnaliștilor și mass media în general.

Evaluările vor fi exprimate independent de fiecare membru iar punctajul final se va obţine pe baza mediei aritmetice a evaluărilor individuale.

Rezultatele operațiunilor de evaluare vor fi publicate cât mai curând posibil pe site-ul cosmindragomir.ro

Art. 11 – CONFIDENTIALITATE

Pentru a proteja prestigiul firmelor participante, organismul oficial autorizat va face cunoscută doar lista produselor premiate și numele companiilor aferente.

Art. 12 – RECUNOAȘTERI ȘI PREMII

Pe baza punctajului obținut și a ceea ce se determină prin analiza senzorială a probelor, conform regulamentului acestui concurs, vor fi premiate toate produsele care depășesc un anumit număr de puncte cu acordarea, la fiecare categorie de produs, a următoarelor distincții generale:

Marea Medalie de Aur (Scor peste 95/100)

Medalie de aur (Scor peste 90/100)

Medalie de argint (Scor peste 85/100)

și va fi recunoscut, cu distincția menționată mai sus, „CAMPIONATUL Național de Zacuscă”.

Publicarea numelui companiei și a produselor premiate aferente pe site-ul web cosmindragomir.ro cat si in comunicatul de presă aferent.

Serviciu de mediatizare de presă cu ocazia ceremoniei de premiere pentru comunicarea atât a rezultatelor, cât și a tuturor celorlalte inițiative legate de Concurs.

Întocmirea și tipărirea AUTOCOLANTELOR AUTOADEZIVE de CERTIFICARE a PREMIILOR ACORDATE.

Asistență tehnică și suport organizațional pentru prezentarea produselor câștigătoare la evenimentele de promovare.

Nici o reproducere aferentă CAMPIONATULui de Zacuscă nu este autorizată și nici nu poate fi plasată pe sticlele produsului câștigător, cu excepția autocolantului descris mai sus, care poate fi achiziționat de la SC GASTROART SERVICII srl .

Câștigătorii pot comunica premiile obținute în social media, dar nu au voie să marcheze recunoașterea obținută în concurs pe borcane/conserve/recipiente fără acordul și însemnele organizatorului.

Art. 13 – CONTROALE

Câștigătorii CAMPIONATULUI NAȚIONAL de ZACUSCĂ vor trebui să permită celor autorizați oficial, sau delegați să preleveze orice mostră necesară pentru a exclude orice dubiu asupra corectitudinii producătorului.

Dacă nu au respectat în totalitate Regulamentul, ei vor pierde orice recunoaștere acordată (la momentul ceremoniei de premiere), iar Comitetul însuși va întocmi procese-verbale și va face un anunț public presei naționale.

Art. 14 – LITIGII.

Clauza de forta majora

14.1. Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen si /sau de executarea in mod necorespunzator – totala sau partiala – a oricarei obligatii care ii revine, in baza prezentului contract, daca neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiei respective a fost cauzata de forta majora, asa cum o defineste legea.

14.2. Partea care invoca forta majora este obligate sa notifice celeilalte parti in termen de 3(trei) zile de la

producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vederea limitarii consecintelor lui. 14.3. Daca in termen de 5 (cinci) zile de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partea interesata are dreptul sa notifice incetarea, de plin drept, a prezentului contract, fara a pretinde daune interese.

Art. 15. Notificarea intre parti

15.1. In cazul neachitarii la timp a contravalorii (pretului)serviciilor prestate notificarea se va trimite in scris, dupa 10 zile de la data limita prevazuta in contract. Daca termenul de plata prevazut in notificare nu este respectat, acest lucru conduce la suspendarea executarii lucrarilor pana la recuperarea sumelor restante.

15.2. In acceptiunea partilor contractante, comunicarile sunt valabil indeplinite daca vor fi transmise prin email la adresele electronice specificate in acest alineatsau in orice mod care sa asigure buna receptie a acestor

comunicari

Pentru Beneficiar: ……………………….

Pentru Prestator: cosmin.dragomir@gastroart.ro

15.3. In cazul in care comunicarea se face pe cale postala la sediile Partilor, se considera primita de destinatar

la data mentionata de oficiul postal primitor, pe plic sau confirmare.

15.4. Daca notificarea se face prin fax sau email se considera primita in prima zi lucratoare dupa ce a fost expediata.

Art. 17. Litigii

In cazul in care rezolvarea neintelegerilor nu este posibila pe cale amiabila, ele vor fi supuse spre solutionare instantelor competente de pe raza Municipiului Bucuresti.

Art 18. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

18.1. Cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, părțile agrează că este posibil ca în desfășurarea prezentului Contract, să se dezvăluie anumite date cu caracter personal sau să aibă incidental acces la date cu caracter personal în executarea obligațiilor sale potrivit Contractului. În această situație, fiecare parte declară și se obligă să respecte următoarele:

toate datele cu caracter personal primite/de care au luat cunoștință de la cealaltă parte (inclusiv, dar fără a se limita la, cele menționate în Contract și/sau orice acte adiționale la Contract) vor fi procesate în conformitate cu legislația privind protecția datelor, inclusiv cu prevederile GDPR;

toate datele cu caracter personal primite/de care au luat cunoștință vor fi procesate exclusiv în scopul executării și administrării prezentului Contract, cu excepția situațiilor în care se solicită transmiterea acestor date de către organele și/sau instituțiile competente, inclusiv de către Autoritatea de Supraveghere (ANSDPCP). În acest caz, se trimite o înștiintare scrisă celeilalte părți, în termen de 2 zile lucrătoare, cu privire la respectiva solicitare, cu excepția cazului în care se interzice o astfel de notificare din motive legate de interesul public;

notificarea oricărei încălcări a securității datelor cu caracter personal care privește și datele cu caracter personal ale acestuia;

asigurarea respectării oricăruia dintre drepturile persoanei vizate, respectiv: dreptul de acces, dreptul de rectificare, de restricționare a prelucrării, de ștergere („dreptul de a fi uitat”), dreptul la portabilitatea datelor, de opoziție în ceea ce privește prelucrarea sau dreptul de a nu se supune unei decizii individuale automate;

va informa persoanele vizate cu privire la și va obține consimțământul acestora în condițiile și cu respectarea GDPR pentru transmiterea Datelor cu caracter personal către terti

Art. 19 Incetarea contractului

Prezentul Contract inceteaza in urmatoarele cazuri :

a) prin acordul scris partilor exprimat inainte de expirarea duratei prevazute in contract;

b) la expirarea termenului contractual

c) prin reziliere, in situatia neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a obligatiilor de catre una din partile contractante.

Începeți să introduceți termenul de căutare de mai sus și apăsați Enter pentru a căuta. Apăsați ESC pentru a anula.

Inapoi sus
ro_RORomanian